close

SNE2606Y---532_1516213a  

為什麼這首歌的歌名翻譯為ㄞㄞ愛呢?

據音樂錄影帶的演出伊薇扮演被王子親了真愛之吻後甦醒的白雪公主

我推斷她甦醒之後興奮得連說話都成結巴,因而Love一個字講了16次才成功

歌詞翻譯如下,還請多指教。

 


 

 

Lala lalalalalala lalalalalalala love

ㄞㄞ ㄞㄞㄞㄞㄞㄞㄞ  ㄞㄞㄞㄞㄞㄞ愛

Lala lalalalalala lalalalalala love

ㄞㄞ ㄞㄞㄞㄞㄞㄞㄞ  ㄞㄞㄞㄞㄞㄞ愛

 

Love the way you fill me up with life

你的愛讓我全身充滿力量

Baby we can break the speed of light

寶貝我們能打破光速

Nothing to fear when you are near

當你在我身邊時 我什麼都不怕了

Just gimme more

再給我更多的愛吧 噢



Reaching for the sky, I’m aiming high

你的愛讓我快要飛上天 但我還想要更多

Close my eyes and then it’s almost like you fly

闔上雙眼 感覺你就要飛上天

Up in the air, let’s take it there

飄在空中 讓我們一起飛到那裏吧

Never let go

別錯過這次機會



Oh oh oh, I feel the energy between you and me, baby it’s so right

噢噢噢 我感覺得到我們之間的力量,寶貝這感覺是如此的對味

Oh oh oh, I feel the energy just taking over me, over me

噢噢噢 我感覺到這股力量就要衝著我來了 我來了

How I’ve been waiting for this

噢 我等了不知多久才等到這份

Lala lalalalalala lalalalalalala love

ㄞㄞ ㄞㄞㄞㄞㄞㄞㄞ  ㄞㄞㄞㄞㄞㄞ愛

Oh I’ve been waiting for this

噢 我等了不知多久才等到這份

Lala lalalalalala lalalalalalala love

ㄞㄞ ㄞㄞㄞㄞㄞㄞㄞ  ㄞㄞㄞㄞㄞㄞ愛



From Paris to LA over the night

我們可以一夜間從巴黎飛到舊金山

All around the world just you and I

只有我們兩的環遊世界之旅

Nothing to fear when you are near

當你在我身邊時 我什麼都不怕了

We’re on a roll

我們是如此的相配

And we do it again, no stop no end

我們要一直相愛下去 無盡的愛

Out of control

愛到抓狂

 

Oh oh oh, I feel the energy between you and me, baby it’s so right

噢噢噢 我感覺得到我們之間的力量,寶貝這感覺是如此的對味

Oh oh oh, I feel the energy just taking over me, over me

噢噢噢 我感覺到這股力量就要衝著我來了 我來了



How I’ve been waiting for this

噢 我等了不知多久才等到這份

Lala lalalalalala lalalalalalala love

ㄞㄞ ㄞㄞㄞㄞㄞㄞㄞ  ㄞㄞㄞㄞㄞㄞ愛

Oh I’ve been waiting for this

噢 我等了不知多久才等到這份

Lala lalalalalala lalalalalalala love

ㄞㄞ ㄞㄞㄞㄞㄞㄞㄞ  ㄞㄞㄞㄞㄞㄞ愛



Nothing to fear… when you are near…

什麼都不用怕... 當你在我身邊時...

 

Oh oh oh, I feel the energy between you and me, baby it’s so right

噢噢噢 我感覺得到我們之間的力量,寶貝這感覺是如此的對味

Oh oh oh, I feel the energy just taking over me, over me

噢噢噢 我感覺到這股力量就要衝著我來了 我來了

 

How I’ve been waiting for this

噢 我等了不知多久才等到這份

Lala lalalalalala lalalalalalala love

ㄞㄞ ㄞㄞㄞㄞㄞㄞㄞ  ㄞㄞㄞㄞㄞㄞ愛



Lala lalalalalala lalalalalalala love

ㄞㄞ ㄞㄞㄞㄞㄞㄞㄞ  ㄞㄞㄞㄞㄞㄞ愛

Oh I’ve been waiting for this

噢 我等了不知多久才等到這份

Lala lalalalalala lalalalalalala love

ㄞㄞ ㄞㄞㄞㄞㄞㄞㄞ  ㄞㄞㄞㄞㄞㄞ愛

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Samuel 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()